KYC - UNFXB

KYC

شناخت مشتری (KYC)
شناخت مشتری یک اصطلاح در قوانین بانکی و مقررات تبادل برای مؤسسات مالی و شرکت‌های دیگری است که با افراد مالی کار می‌کنند، به معنای این است که باید پیش از انجام تراکنش مالی، هویت و مشخصات طرف مقابل را شناسایی و احراز هویت کنند.
  1.  سیاست AML & KYC به شرکت UNFXB Ltd. (شرکت)، همچنین به شراکت‌ها و مشتریان آن اعمال می‌شود و هدف آن جلوگیری و فعالیت برای جلوگیری از پول‌شویی و هرگونه فعالیتی که پول‌شویی یا تأمین اعتبار برای فعالیت‌های تروریستی یا جنایی را تسهیل می‌کند است. این شرکت از مدیران، کارمندان و همکاران خود می‌خواهد که اصول این سیاست را دنبال کنند تا از استفاده از خدمات شرکت به عنوان وسیله برای انجام پول‌شویی جلوگیری شود.
  2.  طبق این سیاست، انجام هرگونه عملیاتی که به هدف مخفی کردن یا انحراف از مبدأ واقعی اموال حاصل از راه‌های جنایی باشد و به منظور پول‌شویی انجام می‌شود، ممنوع است.
  3. معمولاً پول‌شویی در سه مرحله رخ می‌دهد. در ابتدا، در مرحله “قرارداد”، پول به سیستم مالی وارد می‌شود، جایی که اموال حاصل از اعمال جنایی به ابزارهای مالی مختلف تبدیل می‌شوند، مانند انتقال پول، چک مسافرتی، یا قراردادن در موسسات مالی یا بانکی. در مرحله “تفکیک”، اموال به حساب‌ها یا موسسات مالی یا بانکی دیگر منتقل یا انتقال داده می‌شوند تا اموال از منشأ جنایی خود تصفیه شوند. در مرحله “ادغام”، پول به اقتصاد باز می‌گردد و برای خرید ملک، تامین مالی یا فعالیت جنایی استفاده می‌شود. تأمین اعتبار برای تروریسم نه همیشه از فعالیت‌های جنایی به دست می‌آید. در بسیاری از موارد، باید این را به عنوان تلاشی برای پنهان کردن منشأ یا استفاده مقصودی از اموال که بعداً برای اهداف جنایی استفاده خواهند شد، در نظر گرفت.
  4.  هر کارمند شرکت که وظایفش مربوط به ارائه خدمات است و به طور مستقیم یا غیر مستقیم با مشتریان ارتباط دارد باید آگاهی کاملی از الزامات قوانین و مقررات مربوط به وظایف شغلی یک کارمند شرکت داشته باشد و این کارمند موظف است که به طور مداوم این الزامات را به اندازه‌ای که با قوانین و مقررات مربوطه مطابقت دارد، انجام دهد.
  5.  هر بخش از شرکت باید طبق سیاست AML & KYC که طبق الزامات قانون مربوط تنظیم شده است، مدیریت شود. شرکت موظف است تمام اسناد شخصی و رسمی را به مدت حداقلی که توسط الزامات قانون مربوط تعیین شده است نگهداری کند.
  6.  تمامی کارمندان جدید شرکت باید در مورد موضوع AML & KYC آموزش داده شوند. کارمندان موجود شرکت سالانه آموزش مشابهی می‌بینند. شرکت مجبور است که کلیه کارمندان مرتبط با AML & KYC را به برنامه‌های آموزشی اضافی دعوت کند.
  7.  مشتری متعهد می‌شود: به رعایت نرم‌افزارهای قانونی، از جمله قوانین بین‌المللی، هدفمند به مبارزه با تجارت غیرقانونی، کلاهبرداری مالی، پول‌شویی و قانونی‌سازی اموال حاصل از راه‌های غیرقانونی؛ ترک همکاری مستقیم یا غیرمستقیم در فعالیت‌های مالی غیرقانونی و هرگونه عملیات غیرقانونی دیگر با استفاده از سایت.
  8.  مشتری تضمین می‌کند که منشأ قانونی، مالکیت قانونی و حق حاکمی فعلی مشتری برای استفاده از اموال انتقال داده شده توسط مشتری به حساب وجود دارد.
  9. در صورت وجود واریزهای پول مشکوک یا تقلبی، از جمله استفاده از کارت‌های اعتباری دزدیده شده / هر فعالیت تقلبی دیگر (شامل هر گونه بازپرداخت یا لغو پرداخت)، شرکت حق ایستادن ارائه خدمات و مسدود کردن حساب مشتری را، همچنین لغو هرگونه تراکنش انجام شده توسط مشتری و تحقیق در مورد تراکنش‌های مشکوک، به عنوان نتیجه‌ای از تحقیقات تعلیق شده تا ماهیت ظاهر شدن اموال مشخص شود و تحقیقات.
  10.  در طول تحقیق، شرکت حق دارد از مشتری کپی از کارت شناسایی و کارت‌های بانکی که برای بازنشانی حساب واریزی استفاده شده است، پرداخت، و همچنین سایر اسنادی که مالکیت قانونی و منشأ قانونی اموال را تایید می‌کنند، درخواست کند. مشتری ممنوع است از استفاده از خدمات/نرم‌افزار برای هرگونه فعالیت غیرقانونی یا تقلبی، یا برای هرگونه معامله غیرقانونی یا تقلبی (شامل پول‌شویی) مطابق با قوانین کشوری که مشتری یا شرکت در آن واقع شده‌اند.
  11.  رفض شرکت از انجام تراکنش‌های مشکوک، دلیلی برای شرکت نیست که باعث شود شرکت هرگونه مسئولیت مدنی نسبت به مشتری یا شخص‌های سوم برای عدم انجام هرگونه تعهدات نسبت به مشتری برعهده گیرد. برای تأیید هویت مشتری، UNFXB Ltd. از مشتریان خواسته است که اسناد خاصی را ارائه دهند، طبق سیاست بین‌المللی سازمان‌های مالی “شناخت مشتری” (سیاست KYC)، به منظور جلوگیری از موارد تقلب. رویه تأیید هویت در UNFXB Ltd. بسیار ساده و آشکار است. مشتری باید برخی از اسناد را ارائه دهد تا روند تأیید حساب تجاری را کامل کند:
    1. سند شناسایی
    2. شما می‌توانید از یک سند شناسایی صادر شده توسط مقام دولتی استفاده کنید. چنین سندی شامل گذرنامه، گواهینامه رانندگی یا اجازه اقامت موقت است.
      • گذرنامه (صفحه اول);
      • گواهینامه رانندگی (هر دو طرف);
      لطفاً توجه داشته باشید که گواهینامه رانندگی فقط در صورتی که یک کارت پلاستیکی باشد، به عنوان اثبات هویت قابل قبول است.
    3. کپی کارت ویزا / مستر کارت
    4. یک کپی از کارت اعتباری یا دبیت که برای واریز پول استفاده شده است. کپی‌های کارت از جلو و عقب گرفته می‌شود. اعداد اولیه شش و آخرین چهار رقم روی جلوی کارت باید قابل مشاهده باشند، همچنین نام صاحب کارت و تاریخ انقضا. در پشت کارت باید امضای قابل مشاهده و کد CVV مخفی باشد.
    5. قبض کاربردی
    6. سندی که آدرس مکان واقعی مشتری یا آدرس دریافت پرداخت‌ها را تأیید می‌کند، مانند گواهی بانکی یا قبوض خدمات عمومی که در کشور محل اقامت دائم مسدود شده‌اند، صادر شده است که از تاریخ واریز سه ماه گذشته نشده باشد.
      • قبض کاربردی؛
      • قبض برق؛
      • بیانیه بانکی؛
      • اظهارنامه مالیاتی؛
      لطفاً اطمینان حاصل کنید که اسناد ارائه شده توسط شما شرایط زیر را دارند: اسناد باید معتبر باشند؛ مدت اعتبار آن‌ها نباید بیش از سه ماه باشد؛ سندی که محل اقامت را تأیید می‌کند باید نام و آدرس شما را شامل شود؛ سندی که محل اقامت را تأیید می‌کند باید به صورت تصویری یا اسکن-کپی از اسناد اصلی ارائه شود؛ سندی که محل اقامت را تأیید می‌کند باید تاریخ صدور را شامل شود.
    7. اظهارنامه واریز
    8. اظهارنامه واریز تأیید می‌کند که مشتری به طور اختیاری و بدون فشار مالی اقدام به واریز کردن کرده است و کارتی که برای تراکنش استفاده شده است، به صورت شخصی متعلق به مشتری است. (مشتری این سند را همان لحظه پس از فعال شدن حساب تجاری دریافت می‌کند)
    9. کپی‌های اسناد اسکن‌شده
    10. اطمینان حاصل کنید که عکس‌های شما یا کپی‌های اسناد شما شرایط زیر را دارند:
      • کپی‌های اسناد اسکن‌شده باید دارای رزولوشن بالا و به رنگ باشند؛
      • فرمت‌های تصویر زیر مجاز هستند: JPG، GIF، PNG، TIFF یا PDF؛
      • اندازه فایل نباید بیشتر از 10 مگابایت باشد؛
      • عکس‌ها یا کپی‌های اسناد باید دوره‌ای کمتر از سه ماه داشته باشند؛
      • در صورت کیفیت پایین اسناد ارائه شده، دپارتمان تأیید ممکن است از شما بخواهد که اسناد را دوباره ارائه دهید.
    رویه تأیید هویت معمولاً زمان زیادی نمی‌گیرد. با این حال، در برخی موارد ممکن است تا 24 ساعت طول بکشد. دپارتمان تأیید ما همه تلاش خود را برای بررسی و پذیرش اطلاعات ارائه شده توسط شما در اسرع وقت انجام خواهد داد. در صورت وجود هر گونه مشکل، لطفاً با پشتیبانی مشتریان شرکت ما در ساعات پشتیبانی 24 ساعته تماس بگیرید.

دسترسی سریع